Koleją z Krakowa do Zakopanego jeździmy teraz po modernizowanej trasie Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane. Pociągi wracają również na trasę Kalwaria Zebrzydowska – Bielsko Biała.
Pociągi jadą teraz nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stacje Sucha Beskidzka, Jordanów oraz zmodernizowanym odcinkiem Sieniawa – Nowy Targ.
Dla podróżnych jest wygodniejszy dostęp do pociągów na stacjach i przystankach. Perony są oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Modernizacja zapewniła dogodny dostęp dla osób niepełnosprawnych.
Reklama
- Teraz do dyspozycji podróżnych będzie 14 bezpośrednich połączeń dalekobieżnych m.in. z Warszawy i Trójmiasta oraz 32 kursy pociągów regionalnych. Modernizacja jednotorowej „zakopianki” odbywa się etapami, by zapewnić dojazdy koleją w Tatry w sezonie letnim i zimowym - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Po zakończeniu wszystkich prac w 2023 roku podróż na trasie z Krakowa do Zakopanego skróci się do ok. 2 godz. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską.
Reklama
Pociągi wracają również na trasę Kalwaria Zebrzydowska - Bielsko-Biała. Zakończył się pierwszy etap prac na linii między Wadowicami a Andrychowem. Podróżni skorzystają z przystanków w Choczni, Choczni Górnej, Inwałdzie oraz na stacji w Andrychowie.
Wszystkie prace w ramach projektu PLK na trasie Kalwaria Zebrzydowska - Wadowice - Andrychów mają być zrealizowane do końca roku 2021 r. - Efektem będzie krótszy o kilkanaście minut czas podróży.