Zakończyła się rozbiórka starego mostu kolejowego na Wiśle. W ciągu roku powstanie tu nowa przeprawa. W sumie będę tu trzy mosty z czterema torami oraz kładka pieszo rowerowa.
Dźwig ściągnął na barkę ostatni element dotychczasowego mostu kolejowego. W sumie 12 przęseł o łącznej wadze niemal 1500 ton - tyle stali odzyskano ze starej konstrukcji, łączącej brzegi Wisły w Krakowie. Wszystkie elementy zostaną ponownie wykorzystane na innych liniach kolejowych w Polsce. M.in. pięć przęseł trafi do Zagórza na Podkarpaciu.
Reklama
Po rozbiórce obiektu wykonawcy mogą przystąpić do budowy nowej konstrukcji w jego miejscu. Będzie ona przypominać kształtem położony obok, oddany do użytku w maju most, którym obecnie pociągi przejeżdżają na drugą stronę rzeki.
Przeprawa ma być gotowa w przyszłym roku. Zmieszczą się na niej dwa tory kolejowe, którymi poruszać się będą przede wszystkim pociągi dalekobieżne. Obok, po zachodniej stronie powstanie jeszcze jeden most, który oprócz toru pomieści dodatkowo kładkę pieszo-rowerową.
Ułatwi ona dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a także będzie elementem większej trasy rowerowej biegnącej do centrum miasta. W sumie nad Wisłą zostaną wybudowane trzy mosty, na których znajdą się cztery tory kolejowe. Pociągi będą się na nich rozpędzać do 100 km/h.
Reklama