Komisja przetargowa analizuje oferty przebudowy skrzyżowania przy Bagateli i ulicy z torowiskiem na odcinku od budynku teatru do ulicy Garbarskiej. W przetargu zgłosiło się sześciu wykonawców. Jak podkreśla miasto, prace na ulicy Karmelickiej mają zwiększyć komfort i bezpieczeństwo jej użytkowników, w tym pasażerów komunikacji miejskiej.
Reklama
Jeżeli uda się wybrać wykonawcę przebudowy w tym postępowaniu przetargowym, umowa na przeprowadzenie prac zostanie podpisana do końca lutego 2026 roku, a roboty ruszą po zakończeniu trwającej teraz modernizacji węzła Piłsudskiego–Straszewskiego.
Prace obejmą budowę nowego torowiska z prefabrykowanych płyt, przebudowę istniejących skrzyżowań i zjazdów, montaż elementów uspokojenia ruchu oraz przebudowę i budowę infrastruktury, w tym wykonanie odwodnienia układu drogowo-torowego, przebudowę sieci gazowej i trakcyjnej, przebudowę i rozbudowę sieci wodociągowej, przebudowę systemu sterowania i ogrzewania zwrotnic, przebudowę sieci oświetlenia ulicznego. W planach jest przesadzenie 12 drzew - klonów pospolitych i robinii akacjowych - a pozostałe rosnące na ulicy drzewa zostaną na swoich miejscach.
Po remoncie przybędzie 12 miejsc projektowych, w tym jedno dla osób z niepełnosprawnościami i jedno dla dostawców, po wschodniej stronie ul. Karmelickiej:
“Nie będzie natomiast miejsc postojowych po zachodniej stronie Karmelickiej, czyli po stronie Teatru Bagatela, co pozwoli na zwiększenie rozstawu osi torów w ul. Dunajewskiego, a tym samym na likwidację istniejących na tym węźle tramwajowym kontrałuków. To sprawi, że tramwaje będą mogły pokonywać skrzyżowanie szybciej i ciszej. Z kolei w ciągu ul. Karmelickiej zwiększony zostanie rozstaw osi torów do 3,50m, co zapewni swobodne mijanie się pojazdów komunikacji miejskiej, w szczególności w rejonie przystanku Teatr Bagatela 03” - wyjaśnia magistrat.
Oprócz postępowania przetargowego miasto prowadzi też rozmowy z przedsiębiorcami, działającymi przy ulicach Karmelickiej, Dunajewskiego i Podwale. Wczoraj, 19 grudnia, z nimi i z reprezentantami Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej spotkali się przedstawiciele Zarządu Dróg Miasta Krakowa i Wydziału ds. Przedsiębiorczości i Innowacji Urzędu Miasta Krakowa. Rozmowy mają na celu Chodzi wypracowanie na czas remontu takich rozwiązań, które zapewnią dojście do sklepów działających na obszarze inwestycji, umożliwią dostawy towarów i odbiór odpadów.
Miasto podkreśla, że wsłuchuje się również w głosy mieszkańców ul. Karmelickiej i przypomina, że na początku tego roku, odpowiadając na potrzeby krakowskich przedsiębiorców w szczególności prowadzących swój biznes przy ulicach, które będą remontowane, stworzyło „Pakt remontowy”. To propozycje działań, wspierających przedsiębiorców, borykających się ze spadkiem obrotów w wyniku prac remontowych. W ramach paktu miasto, w porozumieniu z przedsiębiorcami, działa teraz przy remoncie ulic Straszewskiego i Piłsudskiego:
“W przypadku przebudowy ul. Karmelickiej wykonawca robót budowlanych będzie zobligowany do zastosowania standardów infrastruktury pieszej oraz zapewnienia bezpiecznego dojazdu oraz dojścia do lokali mieszkalnych, obiektów użyteczności publicznej i działalności gospodarczych wszystkim mieszkańcom, służbom miejskim oraz zaopatrzeniu. Ponadto na potrzeby dostaw do lokali usługowych wyznaczone zostanie specjalne miejsce postojowe, by ograniczyć wpływ inwestycji na codzienne funkcjonowanie przedsiębiorców.
W mediach miejskich z kolei przeprowadzona zostanie kampania informacyjna, promująca działające w rejonie węzła Bagatela firmy – informacje te pojawią się zarówno w przestrzeni miejskiej, jak i w internecie: w mediach społecznościowych, na ekranach w autobusach i tramwajach oraz na stronie urzędu miasta. Nie tylko z myślą o mieszkańcach i przedsiębiorcach, ale również o turystach odwiedzających Kraków ustawione zostaną dotykowe ekrany informacyjne, które zawierać będą aktualne mapy organizacji ruchu, informacje o przebiegu remontu oraz przegląd firm i usług dostępnych w rejonie inwestycji. Pojawi się też specjalny punkt informacyjny, dzięki któremu mieszkańcy i przedsiębiorcy będą mogli szybko uzyskać odpowiedzi na najważniejsze pytania”.














