Buspas na ulicy Monte Cassino jest w stanie zupełnej rozsypki - alarmuje Krzysztof Kwarciak ze Stowarzyszenia Ulepszamy Kraków. Jego zadaniem dziur i pęknięć jest tyle, że trasę można nazwać „dziurpasem”.
Nawierzchnia coraz bardziej wykrusza się również wokół szyn, więc mogą pojawić się problemy ze stabilnością torowiska. Kwarciak przypomina, że ciąg autobusowo-tramwajowy przy ul. Monte Cassino miał być wyremontowany podczas przebudowy Mostu Grunwaldzkiego, żeby zmniejszyć utrudnienia dla pasażerów i dwa razy nie zamykać torowiska, ale miasto zmieniło plany.
W imieniu Stowarzyszenia Ulepszamy Kraków! złożyłem do Pana prezydenta Aleksandra Miszalskiego petycję z apelem o podjęcie działań zmierzających do rozwiązania problemu, który dotyczy kluczowej trasy dla komunikacji miejskiej.
Betonowa nawierzchnia jest pełna dziur i ubytków, a co kilka metrów drogę rozdzielają sporej wielkości pęknięcia i wybrzuszenia. W efekcie autobusy nieustanie podskakują na wybojach, a pasażerowie muszą się mocno trzymać, żeby zachować równowagę. Jazda trasą przypomina bardziej przejazd kolejką górską niż podróż komunikacją miejską. W niektórych miejscach wokół szyn zrobiły się duże dziury, co sprawia, że fragmenty torów nie są niczym wsparte i po prostu wiszą w powietrzu coraz mocniej uginając się pod przejeżdżającymi tramwajami. Każdego dnia na buspasie autobusy kursują setki razy.

Trasa jest bardzo istotna na komunikacyjnej mapie Krakowa. Na ulicy Monte Cassino buspas znajduje się na torowisku. Dzięki takiemu układowi komunikacyjnemu autobusy omijają korki, a pasażerowie łatwo mogą się przesiąść na tramwaj. Wydzielona droga zaczyna się za skrzyżowaniem z ul. Szwedzką i kończy przy Rondzie Grunwaldzkim.
Na odcinku w stronę centrum po buspasie kursuje kilkanaście linii autobusowych, w tym bardzo popularne o numerach 194 i 494, 112 i 162, ale również autobusy linii 101,126, 219, 299, jadące ze Zwierzyńca. W kierunku ul. Kapelanka jeździ trochę mniej autobusów, ale też jest to dosyć znacznie wykorzystywany odcinek. Natomiast torowisko jest intensywnie eksploatowane przez duża liczbę tramwajów.
Reklama
















