W poniedziałek w południe udało się przebić drugą nitkę tunelu drążonego na trasie nowej zakopianki. Dwukilometrowy etap trasy ma być gotowy pod koniec 2021 r.
Reklama
Połączenie lewej nitki drążonego od północy i południa, w ciągu S7 Lubień-Rabka Zdrój, pod górą Luboń Mały nastąpiło metodą tzw. mikrostrzałów, z użyciem materiałów wybuchowych.
Moment przebicia zarejestrowała TVP Kraków.
Wcześniej, jesienią robotnicy przebili prawą nitkę na wylot (z południa na północ). Aktualnie trwają tam prace przy obudowie docelowej, niszach alarmowych i hydrantowych
W związku z epidemią koronawirusa na budowie odcinka tunelowego S7 Naprawa-Skomielna Biała nie zaprzestano prac. W marcu kilkunastu obcokrajowców pracujących na budowie wyjechało do swoich krajów. Pozostali pracują i co podkreśla wykonawca, nie mają styczności z osobami, z zewnątrz. Nie wyjeżdżali także do domów. Ci, którzy wyjechali na początku epidemii już nie wrócili na budowę.
Pod górą Luboń Mały drążone są dwa tunele. Każdym docelowo pojazdy będą jechać w jednym kierunku i każdy będzie miał 2060 m.
Budowę nowego odcinka drogi S7, zakopianki, od Lubnia do Rabki-Zdroju, rozpoczęto w 2016 r. Koszt budowy wyniesie ponad 2 miliardy 105 milionów złotych. Sam odcinek tunelowy to koszt prawie miliarda złotych. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na 2021 r.
Reklama