Medytacja teatralna inspirowana Czarnym kwadratem na białym tle Kazimierza Malewicza, poezją Bolesława Leśmiana, książkami Nic-nic Janusza Palikota, KairosCezarego Wodzińskiego, Mount Analogue René Daumala i myślą U.G. Krishnamurtiego.
Istota rzeczy zawsze się wydarza. Nie byłoby przezwyciężenia metafizyki bez metafizyki i nie byłoby doświadczenia bycia, gdyby ono nie stało się bytem. Czy też nie byłoby pamięci, gdyby nie było materii. Spojrzystość ma tę właściwość, że rejestruje obszar, do którego nie sięga. W tym sensie Bolesław Leśmian przekracza horyzont opozycji Mickiewiczowskiego szkiełka i serca i zmierza w kierunku „oczu, które myślą” – jak u Szekspira. A także „analitycznej intuicji” Bergsona. Czym zatem jest głębokość wody, ten „zlękniony smutek”? Czym jest? Nie patrzeniem, nie czekaniem, nie spotkaniem? Niczym?
OBSADA
Olga Belinskaia (gościnnie), Magda Grąziowska
Bogdan Brzyski
Maciej Charyton
Krystian Durman
Roman Gancarczyk
Grzegorz Grabowski
Zygmunt Józefczak
Paweł Kruszelnicki
Mikołaj Kubacki, Mikołaj Jodliński (gościnnie)
Błażej Peszek
Krzysztof Zawadzki
TWÓRCY
Krzysztof Garbaczewski reżyseria, adaptacja
Robert Mleczko, Jan Strumiłło scenografia
Robert Mleczko reżyseria światła
Marta Ziółek choreografia
Marcin Kosakowski kostiumy
Jan Duszyński muzyka
Marta Nawrot, Jagoda Wójtowicz,Anastasia Vorobiova, Maciej Gniady VR
Katarzyna Gaweł asystentka reżysera / inspicjentka / suflerka
Yan Kalnberzin video