Solo „Części ciała” jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak też zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, który generuje znaczenia, emocje i tożsamości.
Reklama
Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najsilniej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom oraz specyficznym nakazom.
Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek między groteską i kobiecą podmiotowością? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?
Choreografia: Ramona Nagabczyńska Współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska Opieka artystyczna: Philippe Riéra Muzyka: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. Artystka wspierana jest przez apap Network - Projekt finansowany w ramach programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
Spektakl odbędzie się w ramach programu prezentacji tańca „Rollercoaster. Kolekcjonerzy wrażeń”. Motywem przewodnim w 2022 roku jest „Lekcja anatomii” – nawiązująca do happeningu Tadeusza Kantora, obrazu Rembrandta i teatru anatomicznego.