W czasach chaosu porządkuje świat i zaprasza do teatralnej podróży w krainę snów. Przed nami Materia Prima!
W dniach 15-23 lutego 2019 zgromadzona publiczność zostanie zafascynowana, oczarowana, zniewolona, zahipnotyzowana i całkowicie uzależniona od najwyższej jakości przedstawień jakie odbędą się w ramach przyszłorocznej edycji. Na krakowskich scenach wystąpią zespoły z całego świata, obecne na międzynarodowych, prestiżowych festiwalach, wielokrotnie nagradzane i doceniane przez światową publiczność.
W tej edycji weźmie udział aż 12 grup teatralnych z całego świata. Podczas dziewięciu dni festiwalowych Artyści zaprezentują spektakle odkrywcze i zaskakujące, tworzone wbrew panującym w sztuce trendom i charakteryzujące się najwyższym współczynnikiem formy. Dzięki wielości środków wyrazu Widzowie przeżyją widowisko na mistrzowskim poziomie, uwalniając przy tym pokłady wszelakich emocji i osiągając najwyższy poziom interpretacji.
W 5. edycji MATERIA PRIMA udział wezmą: Compagnia Finzi Pasca, Ies ballets C de la B, Gecko, Théâtre du Corps Pietragalla-Derouault, Jakop Ahlbom, WHS, National Dance Company Wales, Patricia Guerrero, Merlin Puppet Theatre, Viktor Antonov, Sofie Krog Theater oraz młody belgijski kolektyw teatralny - Toneelhuis / FC Bergman.
Jednym słowem – czeka nas istny teatr cudów!
Flamenco w katedrze
„Katedra” to spektakl flamenco, w którym historia rozgrywa się w świecie fantomów i obrazów. W teatralnym otoczeniu, w przestrzeni kościołów rozjaśnionych jedynie światłem wpadającym z zewnątrz, zagubiona kobieta spotyka się z przytłaczającymi myślami, które podważają czystość jej wiary. „Katedra to moja bardzo osobista wypowiedź o wolności. Wolność, jak ją pojmuję, pozwala w każdym momencie wyrażać to, co mówi intuicja. Intymna wolność. Jednak następuje taki moment, kiedy trzeba odpuścić dogmaty, abyśmy nie zapomnieli kim jesteśmy” - mówi o swoim przedstawieniu Patricia Guerrero, która uważana jest za fascynującą postać tańca flamenco. Spektakl zebrał liczne nagrody m.in. Giraldillo za Najlepsze Przedstawienia na XIX Biennale Flamenco w Sevilli. „Arcydzieło, które sprawia, że zastanawiamy się czym jeszcze ta kobieta z Granady nas zaskoczy” pisała Sara Arguijo (Deflamenco.com)