W czasach chaosu porządkuje świat i zaprasza do teatralnej podróży w krainę snów. Przed nami Materia Prima!
W dniach 15-23 lutego 2019 zgromadzona publiczność zostanie zafascynowana, oczarowana, zniewolona, zahipnotyzowana i całkowicie uzależniona od najwyższej jakości przedstawień jakie odbędą się w ramach przyszłorocznej edycji. Na krakowskich scenach wystąpią zespoły z całego świata, obecne na międzynarodowych, prestiżowych festiwalach, wielokrotnie nagradzane i doceniane przez światową publiczność.
W tej edycji weźmie udział aż 12 grup teatralnych z całego świata. Podczas dziewięciu dni festiwalowych Artyści zaprezentują spektakle odkrywcze i zaskakujące, tworzone wbrew panującym w sztuce trendom i charakteryzujące się najwyższym współczynnikiem formy. Dzięki wielości środków wyrazu Widzowie przeżyją widowisko na mistrzowskim poziomie, uwalniając przy tym pokłady wszelakich emocji i osiągając najwyższy poziom interpretacji.
W 5. edycji MATERIA PRIMA udział wezmą: Compagnia Finzi Pasca, Ies ballets C de la B, Gecko, Théâtre du Corps Pietragalla-Derouault, Jakop Ahlbom, WHS, National Dance Company Wales, Patricia Guerrero, Merlin Puppet Theatre, Viktor Antonov, Sofie Krog Theater oraz młody belgijski kolektyw teatralny - Toneelhuis / FC Bergman.
Jednym słowem – czeka nas istny teatr cudów!
Czarna komedia klaunów
Przedstawienie zachwyca pomysłowością i perfekcją wykonania. Wykorzystano w nim różne techniki lalkarskie m.in.: lalki stolikowe, teatr przedmiotu oraz teatr cieni. Istniejący od 1995 roku Merlin Puppet Theatre z Aten, niezależny teatr lalkowy dla dorosłych, wystawił już setki przedstawień w Grecji i za granicą. Spektakl „Domy klaunów” okazał się wielkim sukcesem i przyniósł liczne zaproszenia na przeglądy i festiwale, nagrody i światowy rozgłos. Przedstawienie, opatrzone podtytułem „Lalkowa teoria znikomości ludzkiej”, to czarna komedia rozgrywająca się w należących do sześciorga bohaterów pięciu mieszkaniach. Widz podgląda ich codzienne zmagania z rzeczywistością, prowadzone w klaustrofobicznym otoczeniu, pełne lęków, obsesji i samotności. Mroczne i ponure pokoje pokazują wegetację człowieka, uwięzionego w pułapce rutyny i codzienności, pozbawionego złudzeń, marzeń i nadziei.